לוגו הפקת אירועים וקייטרינג

מה אסור לאכול בהריון ? 11 מזונות ומשקאות

מה אסור לאכול בהריון ? להלן 11 מזונות ומשקאות שאסור לאכול בהריון

אחד הדברים הראשונים שאנשים לומדים כשהם בהריון הוא מה שהם לא יכולים לאכול. זה יכול להיות חבל אמיתי אם אתה חובב גדול של סושי , קפה או סטייקים נדירים .

למרבה המזל, אתה יכול לאכול יותר ממה שאתה לא יכול. אתה רק צריך ללמוד איך לנווט במים (מי הכספית הנמוכים, כלומר). תרצה לשים לב היטב למה שאתה אוכל ושותה כדי להישאר בריא.

מה אסור לאכול בהריון ?

מזונות מסוימים יש לצרוך רק לעתים רחוקות, בעוד שאחרים יש להימנע לחלוטין. להלן 11 מזונות ומשקאות שכדאי להימנע מהם או לצמצם בזמן ההריון.

1. דג עם כספית גבוה

כספית היא יסוד רעיל ביותר. יש לזהאין רמת חשיפה בטוחה ידועה והוא נמצא לרוב במים מזוהמים.

בכמויות גבוהות יותר, זה יכול להיות רעיל למערכת העצבים, למערכת החיסון ולכליות. זה גם עלול לגרום לבעיות התפתחותיות חמורות אצל ילדים, עם תופעות לוואי אפילו בכמויות נמוכות יותר.

מכיוון שהוא נמצא בים מזוהם, דגים ימיים גדולים יכולים לצבור כמויות גבוהות של כספית. לכן, עדיף להימנע מדגים עתירי כספית בזמן ההריון וההנקה.

אולי יעניין אותך גם: קייטרינג לשבת חתן בר מצווה

דגים עתירי כספית שאתה רוצה להימנע מהם כוללים:

  • כריש
  • דַג חרוב
  • מלך מקרל
  • טונה 
  • מרלין

עם זאת, חשוב לציין שלא כל הדגים עשירים בכספית – רק סוגים מסוימים.

צריכת דגים דלי כספית במהלך ההריון היא בריאה מאוד, וניתן לאכול עד דגים אלו שלוש פעמים בשבוע, על פי מינהל המזון והתרופות (FDA).

דגי כספית נמוכים יש בשפע וכוללים:

  • אנשובי
  • בקלה
  • סנדל
  • סלמון
  • אמנון
  • פורל (מים מתוקים)

דגים שומניים כמו סלמון ואנשובי הם אפשרויות טובות במיוחד, מכיוון שהם עשירים בחומצות שומן אומגה 3 , שחשובות לתינוקך.

2. דג לא מבושל או נא

זה יהיה קשה עבורכם חובבי הסושי, אבל זה חשוב. דגים נאים, במיוחד רכיכות, עלולים לגרום למספר זיהומים. אלה יכולים להיות זיהומים ויראליים, חיידקיים או טפילים, כגון נורו-וירוס , ויבריו , סלמונלה וליסטריה .

חלק מהזיהומים הללו עשויים להשפיע רק עליך, ולגרום להתייבשות וחולשה. זיהומים אחרים עלולים לעבור לתינוקך עם השלכות חמורות, או אפילו קטלניות.

נשים בהריון רגישות במיוחד לזיהומי ליסטריה. למעשה, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), נשים בהריון עומדות סבירות גבוהה פי 10מקור מהימן להידבק בליסטריה מאשר באוכלוסייה הכללית. נשים היספניות בהריון נמצאות בסיכון גבוה פי 24.

חיידק זה יכול להימצא באדמה ובמים או בצמחים מזוהמים. דג נא עלול להידבק במהלך העיבוד, כולל עישון או ייבוש.

בהחלט מומלץ להימנע מדגים טריים ורכיכות, כולל מנות סושי רבות. אבל אל דאגה, אתה תיהנה מזה הרבה יותר אחרי שהתינוק ייוולד וזה בטוח יותר לאכול שוב.

3. בשר לא מבושל, נא ומעובד

חלק מאותן בעיות עם דגים נאים משפיעים גם על בשר לא מבושל. אכילת בשר לא מבושל או נא מגבירה את הסיכון לזיהום מכמה חיידקים או טפילים, כולל טוקסופלזמה , אי קולי , ליסטריה וסלמונלה .

חיידקים עלולים לאיים על בריאותו של הקטן שלך, ואולי להוביל ללידה מת או מחלות נוירולוגיות קשות, כולל מוגבלות שכלית, עיוורון ואפילפסיה.

בעוד שרוב החיידקים נמצאים על פני השטח של נתחי בשר שלמים, חיידקים אחרים עשויים להשתהות בתוך סיבי השריר.

חלק מהנתחים שלמים של בשר – כמו שקדים, סינטה או בשר בקר , כבש ועגל – עשויים להיות בטוחים לצריכה כשהם לא מבושלים עד הסוף. אולם הדבר חל רק כאשר נתח הבשר שלם או לא חתוך, ומבושל לחלוטין מבחוץ.

בשר חתוך, כולל קציצות בשר, המבורגרים, בשר טחון, חזיר ועופות, אסור לצרוך נא או מבושל מעט. אז שמור את ההמבורגרים האלה על הגריל כלולים לעת עתה.

גם נקניקיות, בשר צהריים ובשר מעדניות מעוררים דאגה, מה שלעתים מפתיע אנשים בהריון. סוגי בשר אלו עלולים להידבק בחיידקים שונים במהלך עיבוד או אחסון.

נשים בהריון לא צריכות לצרוך מוצרי בשר מעובדים אלא אם כן הם חוממו מחדש עד שהם אדים.

4. ביצים גולמיות

ביצים גולמיות עלולות להיות מזוהמות בחיידק הסלמונלה .

תסמינים של זיהומי סלמונלה כוללים חום, בחילות, הקאות, התכווצויות בבטן ושלשולים.

עם זאת, במקרים נדירים, הזיהום עלול לגרום להתכווצויות ברחם, ולהוביל ללידה מוקדמת או לידה מת.

מזונות המכילים בדרך כלל ביצים גולמיות כוללים:

  • ביצים מקושקשות קלות
  • ביצים עלומות
  • רוטב הולנדייז
  • מיונז תוצרת בית
  • כמה רטבים תוצרת בית לסלט
  • גלידה תוצרת בית
  • ציפוי עוגות תוצרת בית

רוב המוצרים המסחריים המכילים ביצים גולמיות מיוצרים עם ביצים מפוסטרות ובטוחים לצריכה. עם זאת, עליך תמיד לקרוא את התווית כדי לוודא.

ליתר ביטחון, הקפידו לבשל תמיד ביצים ביסודיות או להשתמש בביצים מפוסטרות. שמור את החלמונים הסופר נוזליים והמאיו תוצרת בית עד לאחר שהתינוק יגיע לראשונה.

5. הרבה בשר 

בשר איברים הוא מקור מצוין למגוון של חומרים מזינים .

אלה כוללים ברזל, ויטמין B12, ויטמין A, אבץ, סלניום ונחושת – כולם טובים לך ולתינוק. עם זאת, אכילת יותר מדי ויטמין A על בסיס בעלי חיים (ויטמין A שנוצר מראש) אינה מומלצת במהלך ההריון.

צריכת כמות גדולה מדי של ויטמין A, במיוחד בשליש הראשון של ההריון, עלולה להוביל למומים מולדים ולהפלה טבעית.

6. קפאין

ייתכן שאתה אחד ממיליוני האנשים שאוהבים את כוסות הקפה היומיות שלהם , תה , משקאות קלים או קקאו. אתה בהחלט לא לבד כשזה מגיע לאהבתנו לקפאין.

בדרך כלל מומלץ לאנשים בהריון להגביל את צריכת הקפאין שלהם לפחות מ -200 מיליגרם (מ”ג) ליום, על פי המכללה האמריקאית למיילדות וגינקולוגים (ACOG).

קפאין נספג מהר מאוד ועובר בקלות לשליה. מכיוון שלתינוקות ושליות שלהם אין את האנזים העיקרי הדרוש לחילוף חומרים של קפאין, רמות גבוהות עלולות להצטבר.

צריכת קפאין גבוהה במהלך ההריון הוכחה כמגבילה את צמיחת העובר ומגבירה את הסיכון למשקל לידה נמוך בלידה.

7. נבטים 

ייתכן שגם בחירת הסלט הבריאה שלך לא תהיה נקייה ממרכיבים נוכלים. נבטי גלם, כולל אספסת , תלתן, צנון ונבטי שעועית מונג, עשויים להיות מזוהמים בסלמונלה .

הסביבה הלחה הנדרשת לזרעים כדי להתחיל לנבוט היא אידיאלית עבור סוגים אלה של חיידקים, וכמעט בלתי אפשרי לשטוף אותם.

8. פירות וירקות לא שטופים

פני השטח של פירות וירקות לא שטופים או לא קלופים עלולים להיות מזוהמים בכמה חיידקים וטפילים.

לרוב האנשים שחולים בטוקסופלזמה אין תסמינים, בעוד שאחרים עשויים להרגיש שיש להם שפעת במשך חודש או יותר.

לאחוז קטן מהילודים הנגועים יש נזק חמור לעין או למוח בלידה.

בזמן שאת בהריון, חשוב מאוד למזער את הסיכון לזיהום על ידי שטיפה יסודית במים, קילוף או בישול של פירות וירקות. המשיכו כך כהרגל טוב גם אחרי שהתינוק מגיע.

9. חלב, גבינה ומיץ לא מפוסטרים

חלב גולמי , גבינה לא מפוסטרת, וגבינות שהבשלו רךמקור מהימןיכול להכיל מערך של חיידקים מזיקים, 

כך גם לגבי מיץ לא מפוסטר, שגם הוא נוטה לזיהום חיידקי. כל הזיהומים האלה יכולים להיות השלכות מסכנות חיים לתינוק שטרם נולד.

החיידקים יכולים להופיע באופן טבעי או להיגרם על ידי זיהום במהלך איסוף או אחסון. פסטור הוא הדרך היעילה ביותר להרוג כל חיידק מזיק, מבלי לשנות את הערך התזונתי של המוצרים.

כדי למזער את הסיכון לזיהומים, אכלו רק חלב מפוסטר, גבינה ומיץ פירות.

10. אלכוהול

מומלץ להימנע לחלוטין משתיית אלכוהול בהריון, מכיוון שהוא מתגברהסיכון להפלה ולידה מתמקור מהימן. אפילו כמות קטנה יכולה להשפיע לרעה על תינוקךהתפתחות המוחמקור מהימן.

שתיית אלכוהול במהלך ההיריון עלולה לגרום גם לתסמונת אלכוהול עוברית, הכרוכה בעיוותים בפנים, מומי לב ונכות אינטלקטואלית.

11. מזון מעובד

אין זמן טוב יותר מהריון להתחיל לאכול מזונות עתירי רכיבים תזונתיים כדי לעזור גם לך וגם לקטן הגדל שלך. תזדקק לכמויות מוגברות של חומרים מזינים חיוניים רבים, כולל חלבון, חומצה פולית, כולין וברזל .

תוכנית אכילה אופטימלית להריון צריכה להיות מורכבת בעיקר ממזונות מלאים, עם שפע של חומרים מזינים כדי לספק את הצרכים שלך ושל התינוק. ג’אנק פוד מעובד הוא בדרך כלל דל בחומרים מזינים ועשיר בקלוריות, סוכר ושומנים מוספים.

בעוד שעלייה מסוימת במשקל נחוצה במהלך ההריון, עלייה עודפת במשקל נקשרה לסיבוכים ומחלות רבות. אלה כוללים סיכון מוגבר לסוכרת הריוניתמקור מהימן, כמו גם סיבוכי הריון או לידה.

הקפידו על ארוחות וחטיפים המתמקדים בחלבון, ירקות ופירות, שומנים בריאים ופחמימות עשירות בסיבים כמו דגנים מלאים, שעועית וירקות עמילניים. אל תדאג, יש הרבה דרכים להגניב ירקות לארוחות שלך מבלי לוותר על הטעם.

מה אסור לאכול בהריון בשורה התחתונה

כאשר את בהריון, חיוני להימנע ממזונות ומשקאות שעלולים לסכן אותך ואת תינוקך.

למרות שרוב המזונות והמשקאות בטוחים לחלוטין להנאה, יש להימנע מחלקם, כמו דגים נאים, מוצרי חלב לא מפוסטרים, אלכוהול ודגים עתירי כספית.

בנוסף, יש להגביל כמה מזונות ומשקאות כמו קפה ומזונות עתירי סוכר, כדי לקדם הריון בריא.

טיפים מהירים למזונות שיש להימנע מהם בהריון

  • הימנע מדגים עתירי כספית כולל כריש, דג חרב, טונה ומרלין.
  • דגים ורכיכות נא יכולים להיות מזוהמים בחיידקים וטפילים. חלק מאלה עלולים לגרום להשפעות בריאותיות שליליות ולהזיק גם לך וגם לתינוק.
  • בשר נא או לא מבושל עשוי להכיל חיידקים מזיקים. ככלל, בשר צריך להיות מבושל עד הסוף.
  • ביצים גולמיות עשויות להיות מזוהמות בסלמונלה , ועלולות לסכן אותך ואת תינוקך. הקפידו לבשל היטב ביצים לפני האכילה.
  • בשר איברים הוא מקור מצוין לברזל, ויטמין B12, ויטמין A ונחושת. כדי למנוע צריכת יותר מדי ויטמין A הגבילו את צריכת בשר האיברים לכמה אונקיות פעם בשבוע.
  • הגבל את צריכת הקפאין מתחת ל-200 מ”ג ליום, שהם בערך 2 עד 3 כוסות קפה. צריכה גבוהה של קפאין במהלך ההריון עלולה להגביל את גדילת התינוק ולגרום למשקל לידה נמוך.
  • נבטים גולמיים עשויים להיות מזוהמים בחיידקים. לאכול אותם רק מבושלים היטב.
  • פירות וירקות עלולים להיות מזוהמים בחיידקים מזיקים, כולל טוקסופלזמה . חשוב לשטוף היטב את כל הפירות והירקות עם הרבה מים נקיים.
  • אל תצרוך חלב, גבינה או מיץ פירות לא מפוסטרים, מכיוון שמזונות אלו מגבירים את הסיכון לזיהומים חיידקיים.
  • הימנע מכל אלכוהול. שתיית אלכוהול עלולה להגביר את הסיכון להפלה, לידה מת ותסמונת אלכוהול עוברית.
  • אכילת מזון מעובד במהלך ההריון עלולה להגביר את הסיכון לעלייה עודפת במשקל, סוכרת הריון וסיבוכים. לכך יכולות להיות השלכות בריאותיות ארוכות טווח עבורך ועבור ילדך.

 ממה עלי להימנע במהלך השליש הראשון שלי? הימנע מעישון וסיגריות אלקטרוניות. … הימנע מאלכוהול. … הימנע מבשר וביצים נאים או מבושלים. … הימנע מנבטים גולמיים. … הימנע מפירות ים מסוימים. … הימנע ממוצרי חלב לא מפוסטרים ומיצים לא מפוסטרים. … הימנעו מבשרים מעובדים כמו נקניקיות ובשרים מעדניות. … הימנע יותר מדי קפאין

אכילה קבועה של מזונות עתירי חלבון – כמו דגים, עוף, הודו, ביצים, חמאת בוטנים, אגוזים ושעועית – מקדמת את התפתחות המוח והלב הבריאה של תינוקך. דגנים אוכל כמו אורז חום, קינואה, פסטה מחיטה מלאה ושיבולת שועל נהדרים לאכילה בהריון.

תוכן עניינים
מה אסור לאכול בהריון ?

שתף דף

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on print