לוגו הפקת אירועים וקייטרינג

כמה זיתים מותר לאכול ביום ? 16-24 זיתים

כמה זיתים מותר לאכול ביום ? תכירו את המספר הנדרש של זיתים שתוכלו לאכול ביום – 16-24 זיתים

מה זה זיתים

הזית, המכונה מבחינה בוטנית Olea europaea (“זית אירופאי”), הוא עץ או שיח זעיר במשפחת ה-Oleaceae שנמצא באופן מסורתי באגן הים התיכון. Olea europaea ‘Montra’, זית ננסי, או זית קטן הוא השם שניתן לו בעודו בצורת שיח. הצמח גדל בכל מדינות הים התיכון.

יתרונות בריאותיים של זיתים

זיתים הם מרכיב נפוץ במטבח הים תיכוני. הם קשורים למגוון יתרונות בריאותיים, כולל בריאות הלב ומניעת סרטן. בואו נסתכל על כמה מהיתרונות הבריאותיים של אכילת זיתים.

הפחתת סרטן

זיתים מכילים oleocanthal, כימיקל שהוכח בניסויים להרוג תאים סרטניים. מחקר אחר מצא קשר בין צריכת שמן זית לסיכון נמוך יותר לסרטן, במיוחד סרטן השד .

מאפיינים נוגדי חמצון

נוגדי חמצון בתזונה שלך נמצאו כמפחיתים את הסיכון למחלות כרוניות כמו מחלות לב וסרטן. זיתים עשירים בנוגדי חמצון, שיש להם מגוון יתרונות בריאותיים החל מהורדת דלקת ועד עיכוב צמיחת מיקרואורגניזמים. על פי מחקר אחד, בליעת שאריות העיסת מזיתים שיפרה את רמות הדם של גלוטתיון, אחד מנוגדי החמצון היעילים ביותר בגוף.

משפר את בריאות הלב

כולסטרול גבוה בדם ולחץ דם הם שניהם גורמי סיכון למחלות לב. חומצת השומן העיקרית בזיתים, חומצה אולאית, נקשרה לבריאות לב טובה יותר. יש לו פוטנציאל להוריד את רמות הכולסטרול תוך הגנה על כולסטרול LDL (רע) מפני חמצון. זיתים ושמן זית הוכחו גם כמפחיתים את לחץ הדם במספר ניסויים.

שיפור בריאות העצם

אוסטאופורוזיס מוגדר על ידי ירידה במסת העצם ובאיכותו. זה יכול לגרום לך יותר לשברים. מכיוון שבאזורי הים התיכון יש שיעורים נמוכים יותר של אוסטיאופורוזיס מאשר בשאר אירופה, זיתים הוצעו כמזון פוטנציאלי נגד אוסטאופורוזיס. בניסויים בבעלי חיים, כמה מהמרכיבים הצמחיים הכלולים בזיתים ובשמן זית הוכחו כמסייעים במניעת אובדן עצם. מחקר בבעלי חיים ועדויות הקושרות את התזונה הים תיכונית להורדת שיעורי השברים נראים מעודדים, למרות היעדר ניסויים בבני אדם.

מניעת סוכרת

צריכת שמן זית נקשרה למניעת סוכרת מסוג 2 על ידי סיוע בוויסות הגלוקוז בגוף, על פי מחקר (סוכר). סוכרת מסוג 2 יכולה להיגרם מרמות גלוקוז בלתי מבוקרות.

מוריד את הסיכון והטיפול במחלות קוגניטיביות

זיתים ושמן זית כוללים oleocanthal, אשר נקשר עם סיכון נמוך יותר למחלת אלצהיימר ומחלות מוח אחרות. כימיקל זה גם מגביר את היעילות של התרופה לטיפול בדמנציה דונפזיל.

תזונה

זיתים עשירים בוויטמין E ובנוגדי חמצון אחרים, אשר עשויים לסייע בהורדת הסיכון לסרטן, סוכרת, שבץ ומחלות לב. הוא מכיל גם חומרים מזינים כמו ברזל, סידן, נחושת, סיבים, פחמימות וכו’.

איך מכינים זיתים

זיתים זמינים במגוון צורות וגדלים ברוב הסופרמרקטים. הם זמינים בתמיסת מלח או מים, משומרים או בבקבוקים. זיתים טריים ניתן למצוא במכולת או בחנות מתמחה ים תיכונית. ניתן להגיש זיתים שלמים, והם נראים לעתים קרובות על לוח שרקוטרי או צלחת גבינה. זה אפשרי לייצר שמן זית משלך על ידי הפקת השמן מזיתים, אבל התהליך לוקח זמן. אם אתה רוצה לנסות, תצטרך את הפריטים הבאים:
  • אבן ריחיים או מטחנה אחרת
  • בלנדר טבילה
  • משקל כמו לבנה או ספר כבד
  • משטח נקי ללחיצה
  • בקבוקים
  • משפך
כבישה קרה של זיתים למיצוי שמן הזית והשלכת השאר הם השלבים העיקריים. כבישה קרה מאפשרת להפיק שמן ללא שימוש בחום, תוך שמירה על כמה שיותר מהשמן. הנה כמה דרכים חלופיות להשתמש בזיתים בבישול שלך:
  • יוצקים אותו על חומוס.
  • כקישוט או כמרכיב במשקה
  • השתמש כבסיס רוטב לסלטים.
  • במתכוני אפייה השתמשו בשמנים בריאים יותר במקום בשמנים פחות מזינים.
  • הכינו ממנו טפנד על ידי קצוץ.
  • פורסים ומשתמשים כציפוי פיצה
  • לזרוק עם מנות פסטה
  • השתמש כציפוי כריך על ידי חיתוך האבוקדו.
  • מגישים זיתים גדולים ממולאים בגבינה רכה כמתאבן.

האם זיתים יכולים לעזור לי לרדת במשקל?

לזיתים יש צפיפות קלורית נמוכה והם עשירים בשומנים בריאים, שניהם יכולים לעזור לך לרדת במשקל על ידי שמירה על שובע והחלפת שומנים פחות מועילים בתזונה שלך.

כמה זיתים אני צריך לאכול ביום?

למרות העובדה שלזיתים יש צפיפות קלורית נמוכה ויכולים לסייע בירידה במשקל במגוון דרכים, יש לצרוך אותם במתינות בשל רמת המלח הגבוהה שלהם ותכולת השומן הכוללת. יתר על כן, אם לא תעקוב אחר גודל המנות שלך, הקלוריות בזיתים עשויות לעלות בקרוב. הגבל את צריכת השומן הרווי שלך ל-2-3 אונקיות (56-84 גרם) ליום – כ-16-24 זיתים קטנים עד בינוניים – כדי להישאר מתחת להנחיות המוצעות. למרות שזיתים יכולים לעזור לך לרדת במשקל, הם כבדים במלח ובשומן, ואכילת יותר מדי מהם עלולה לחבל במאמצים שלך. כתוצאה מכך, עליך להגביל את הצריכה לכמה אונקיות ליום לכל היותר. מכאן שהתשובה לשאלה “כמה זיתים אני צריך לאכול ביום” היא 16 – 24 זיתים קטנים עד בינוניים ביום.

כמה זיתים מותר לאכול ביום לסיכום

זיתים הם תוספת מענגת וטעימה לכל ארוחת ערב או מתאבן. מומלץ לאכול כ-16-24 זיתים ביום. פרי האבן הזה פשוט לשילוב בשגרת היומיום שלך ומהווה תוספת מצוינת לתזונה בריאה ומכל מזון.

אכילת יותר מדי זיתים מזיק לך. יש להם פוטנציאל לגרום לשלשולים . ידוע כי תכולת השומן הגבוהה של שמן זית ירוק גורמת לקשיים במערכת העיכול ומחלות עיכול כגון שלשולים.

אם אתה מחפש להפחית את צריכת השומן הרווי שלך, זיתים שחורים הם בחירה קצת יותר טובה . אם אתה מנסה להגביר את צריכת ויטמין E שלך, זיתים ירוקים הם אפשרות בריאה יותר מאשר עמיתיהם השחורים

תוכן עניינים
כמה זיתים מותר לאכול ביום

שתף דף

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on print